onsdag 30 september 2020

Kalldusch.

 Vi har haft problem med varmvattnet ett tag. Det behövdes en ny ventil, som inte fanns hemma, så vaktmästaren ställde in det manuellt tills vidare. Det är inte som på min sista arbetsplats, där reservdelarna kom i taxi från Tyskland, för att få igång produktionen så fort som möjligt. Vi hyresgäster kanske inte genererar lika hög vinst. Jag vet inte hur det har gått med den där ventilen, men speciellt jämn värme på vattnet är det fortfarande inte. Ibland blir det i hetaste laget, och andra gånger är det bara ljummet. När jag hörde grannen spola i kranarna idag på förmiddagen, skämtade jag med särbon om att jag hoppades att hon lämnade varmvatten till mig. Under min uppväxt i villa med badkar och fem personer kunde det verkligen bli så att varmvattnet tog slut. I ett hyreshus borde väl tillgången vara bättre, men väl på plats i duschen fick jag till slut dra upp vredet till enbart varmvatten, för att inte bli frostskadad. Inte ens då blev det mer än ljummet. Samtidigt var jag livrädd att det plötsligt skulle bli så hett att det skållade mig. Jag lär knappast vara ensam om problemet. Jag utgår från att andra har felanmält det, och hoppas att inte alla berörda tänker likadant. 

2 kommentarer:

  1. Kloka ord av dig som alltid :-) En ny ventil lär vara på väg sägs det! På "vilken väg" varifrån och när kan diskuteras! Från och med i morgon, den första oktober, får vi en ny fastighetsägare, den femte på sju år!! Det kommer nog inte att gå snabbare i framtiden heller tyvärr! Tror Sven Christer!!

    SvaraRadera