söndag 23 juni 2024

Blogg 23/6 2024.

 Tidigare hade jag frysen full av färdiga portioner med lagad mat. Jag gjorde mycket medan jag höll på. På den tiden märkte jag upp burkarna noggrant med innehåll och datum. Jag skrev till och med in i datorn vad jag hade för att veta vad som kunde tänkas gömma sig i min frys. När jag träffade särbon fortsatte jag göra likadant efter våra måltider. Till slut tröttnade jag på min överfulla frys och numera äter vi upp det som eventuellt blir över under dagarna efteråt. Så hände det sig ändå att jag fick en portion lasagne över som jag frös in. En enda låda borde ju till och med jag kunna komma ihåg innehållet i. Det slutade med att jag visste att den fanns där, men jag fick öppna den och titta efter för att få veta vad den innehöll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar