måndag 10 juni 2024

Blogg 10/6 2024.

 Under första halvan av mitt liv var alla telefoner till för att ringa med. Numera har jag förstått att såna lurar kallas dumbphones. En sån har särbon och jag kan tycka att handhavandet av den borde vara enkelt, eftersom den saknar en massa finesser. Istället är det tvärtom enklare med smartfånen, där man ser allting på en stor skärm och dessutom har en sökfunktion. På särbons telefon är alla kommandon gömda i oändliga menyer, där dom är svåra att hitta. Om man ville byta ringsignal tyckte jag att ”fler signaler” lät vettigt. Istället låg dom under ”fast signal”. Knapparna gör lite olika saker beroende på när och hur man använder dom. Det mesta går dessutom inte att läsa sig till i bruksanvisningen. Hela upplägget påminner om min förstärkare i vardagsrummet, som jag köpte osedd, eftersom sånt är svårt att få tag på i Nybro. Den har en enda knapp, som man får trycka flera gånger på eller hålla in olika länge för skiftande kommandon.

2 kommentarer:

  1. Kanske det ändå var "enklare" förr, med sladden i väggen?

    SvaraRadera