fredag 21 juni 2024

Blogg 21/6 2024.

 Älsklingen och jag ska ut och åka buss idag. Vi åker sällan någon annanstans än till sjukhuset. Då brukar vården tillhandahålla fribiljetter, men idag måste vi skaffa egna. Det enklaste för en gammal, oteknisk människa vore förmodligen att betala med kort ombord på bussen. Istället envisas jag med att köpa biljett i deras app, fast jag till och med tycker att dom gör det mer och mer krångligt. Första gångerna jag använde den kunde man välja att få biljetten automatiskt aktiverad två timmar före avgång. Numera aktiveras den direkt om man inte ser till att klicka bort det. Jag förstår inte riktigt logiken, när jag har köpt en resa som ska gå vid en viss tid dagen därpå. Den här gången kom det dessutom upp helt andra busstider i appen än dom jag hade fått upp i reseplaneraren. Till slut insåg jag att det var jag som hade glömt att klicka bort tåg som alternativ i appen. Med tanke på hur ofta tågen strular känns det inte som ett alternativ en sån här dag.

2 kommentarer:

  1. Ordning och metod efterlyses! Är det någonting jag avskyr, så är det krångel! Det har jag haft nog av, både vad gäller regler lagar och människor!! EU är ett praktexempel på det! Nu gick resan bra och vi kom dit vi skulle och hade en mycket trevlig midsommarafton i ett lika trevligt sällskap! :-)

    SvaraRadera