söndag 16 juni 2024

Blogg 16/6 2024.

 Minnet är det i vanlig ordning si och så med. Sist jag var hos tandläkaren insåg jag inte förrän jag kom ut därifrån att jag hade glömt att stänga av telefonen under besöket. Det hade väl inte varit så lyckat om den hade börjat skråla under ingreppet. När särbon var på väg hit för att hjälpa mig med fönstret låste jag upp ytterdörren så att han bara kunde gå rakt in. Jag ringde återbud när jag lyckades fixa det själv, men att dörren var olåst kom jag inte ihåg förrän jag var på väg in i duschen. Porten är låst, så det springer inte så mycket folk här uppe, men det känns ändå tryggare att ha låst om mig. Speciellt när jag springer omkring naken här inne. Jag kunde inte begripa hur handfatet i badrummet kunde ha blivit solkigt. Jag gör ju ingenting som innebär att jag blir smutsig om händerna. Sedan kom jag ihåg att jag hade tvättat mig efter att ha rotat runt i vindsförrådet. Där blir allting smutsigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar