lördag 22 juni 2024

Blogg 22/6 2024.

 Midsommarafton firade vi hos min bror och hans fru. Dit åkte vi buss. Det tog ett par timmar, eftersom vi fick vänta vid bytet i Kalmar. I gengäld fick vi skjuts ända hem till dörren på kvällen. Vi bjöds i vanlig ordning på massor av gott att äta och dricka. Lunch med sill och potatis mitt på dagen. Just dom båda sakerna är inga av mina favoriter, men det fanns västerbottenpaj, ägghalvor och prinskorv också. Det gillar jag desto mer. Så fick vi jordgubbstårta till fikat och framåt kvällen blev det grillat. Vädret var strålande och paret bor i villa, så vi tillbringade dagen i trädgården. Bland annat spelade vi kubb. Jag tycker sånt är jätteroligt, även om jag är helt värdelös på att träffa dom där kubbarna. Tyvärr har jag inte tillgång till någon stilstudie just nu, så ni får hålla till godo med ett kort på mig och min stora kärlek.

2 kommentarer:

  1. Stilstudierna kommer snart! Du var ju riktigt snitsig på att "kasta och träffa vedträn"! Kram!

    SvaraRadera