fredag 7 juni 2024

Blogg 7/6 2024.

 I tisdags började jag dagen med att logga in på Comviqs chatt. Där stod att en mänsklig kollega skulle finnas tillgänglig vid den tiden på dagen, men för mig var det högst oklart hur man skulle gå tillväga för att få kontakt med en dylik. Det var bara chatboten som kom med dummare och dummare förslag ju mindre den begrep av mina frågor. Till slut frågade jag i ren desperation om man inte kunde få prata med en levande människa och det verkade faktiskt fungera. Problemet var bara att det var så många som ville samma sak, att man inte ens blev satt i kö. Istället kom det upp en knapp där man kunde trycka för att försöka igen en stund senare. Jag tryckte var femte minut tio gånger eller så, innan jag till slut fick upp meddelandet att jag hade nummer två i kön. Sedan tog det ändå en god stund innan jag blev nummer ett och fick mitt ärende uträttat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar