tisdag 4 juni 2024

Blogg 4/6 2024.

 Post hade jag räknat ut att vi borde få tisdag och torsdag den här veckan. När den inte hade kommit när jag kom hem från min promenad igår, lämnade jag skorna framme, för att komma ihåg att gå ner och hämta den senare. Jag dubbelkollade datumen på Postnords webbsida, men där stämde dom inte alls med hur jag hade tänkt. När jag tittade på min almanacka igen insåg jag att det berodde på att det var måndag och inte tisdag. Nu är det dessutom nationaldag på torsdag, så vi får post tisdag och fredag. Det var bara att ställa tillbaka skorna på skohyllan. Det där med att ställa fram saker istället för att skriva minneslappar fungerar alldeles ypperligt. Jag skulle göra en smörgåsstubbe och passade på att koka ett extra ägg till min kvällsmacka. För att komma ihåg det ställde jag äggskivaren på köksbordet. Hade det inte varit för den hade jag aldrig kommit ihåg det där ägget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar