söndag 2 juni 2024

Blogg 2/6 2024.

 Min själs älskade var på en dagstur till Norrköping i förra veckan. Tyvärr gick den inte riktigt som det var tänkt, eftersom tåget han skulle ha åkt dit med på morgonen stod kvar strömlöst i Kalmar. Han hade fått ta bussen till Emmaboda och hoppa på ett annat tåg där. Det innebar att han ”bara” blev ett par timmar försenad. Den rätta ersättningsbussen hade dröjt flera timmar. Vi orkade inte sätta oss in i alla SJ:s regler för ersättning vid förseningar, utan mailade bara en anmälan på vinst och förlust. Eventuella återbetalningar skulle ske till samma konto som biljetten hade betalats med. Det var min Swish, så jag fick också lämna mitt personnummer. I det automatiska svarsmailet stod att läsa att man kunde få vänta ett bra tag på svar, om det var många som hörde av sig. En kvart senare plingade det till i min Swish-app. Då var ersättningen godkänd och utbetald.

2 kommentarer:

  1. "SJ SJ gamle vän" ! Ändå nåje med ersättningen, men att ta tåget är alltid en osäkerhetsfaktor! Ett par med bagage på perrongen skulle med flyg från Kastrup till Los Angeles!! Och i och med detta att Öresundståget också blev inställt, så fick de åka med egen bil till Köpenhamn! Apropå "spik i foten" ! Det går inte att vara säker på tågen alls! En kille skulle till Göteborg och han fick vänta till halv elva på ersättningsbuss! FEM timmar! Skandal är bara förnamnet! :-(

    SvaraRadera
  2. Inte undra på att jag helst håller mig hemma i Nybro. ❤️❤️❤️

    SvaraRadera