måndag 17 juni 2024

Blogg 17/6 2024.

 Min äldste bror och hans kompis har varit på Gotland och Öland med motorcykel i förra veckan. I lördags stannade dom till här och fikade på vägen hem till Bollnäs. Det visade sig att polaren var glutenallergiker, så på kuppen fick jag lära mig hur symbolen för glutenfria produkter ser ut. Det där med gluten och hur det fungerar begriper jag däremot fortfarande inte. Då försökte ändå kompisen, som tydligen är kemilärare, förklara det för mig. Igår firade jag och min själs älskade hans födelsedag lite i förväg med ett restaurangbesök. Själva födelsedagen infaller idag och jag har gjort en smörgåsstubbe. Mitt ögonmått hade tydligen fallerat när jag handlade till den, så burken med kantarellost var bara hälften så stor som den brukar vara. Nu fyllde jag på med mjukosten vi brukar ha på smörgås och hoppas att smaken inte påverkas alltför mycket. Åtminstone inte i negativ riktning.

2 kommentarer: