torsdag 13 juni 2024

Blogg 13/6 2024.

 Så länge jag hade en inspelningsbar DVD-spelare gick jag igenom TV-bilagan i tidningen varje vecka. Så programmerade jag och spelade in allt jag ville se. Jag kollar fortfarande tablån, men numera söker jag upp programmen på play-kanalerna istället. Jag prioriterar att se sånt som går på fyran först, eftersom dom inte ligger kvar lika länge där. Samma sak med sånt jag absolut inte vill missa och vill hänga med avsnitt för avsnitt. Alla andra program som jag vill se på SVT play har därför en tendens att få vänta. Sålunda såg jag inte Pernilla Månsson Colts intervju med drottningen inför åttioårsdagen förrän helt nyligen. Jag har aldrig hört någon snubbla på orden och säga du till en kunglighet så många gånger som hon gjorde. Det borde väl vara lika svårt att undvika för andra intervjuare, så jag antar att dom klipper bort missarna efteråt i vanliga fall. Brorsdottern är journalist och jag minns hur hon skrev på Instagram om hur många gånger hon hade råkat dua Carl Philip när hon träffade honom.

2 kommentarer: