lördag 1 juni 2024

Blogg 1/6 2024.

 Igår var det dags för ”Smaka på världen” i Nybro. Människor med olika nationaliteter lagar mat från sina hemländer och bjuder på smakportioner. Det har anordnats i flera år, men jag har aldrig besökt evenemanget. Gratis är som bekant gott, så jag har förstått att köerna är långa och trängseln stor. Sånt är ingenting för mig. Den här gången läste jag att till och med Arontorps kroppkakor från Öland skulle vara med och bjuda på sin delikatess. Dom gjorde ett inlägg om det på Facebook och något som verkligen förvånade mig var en kommentar dom fick på det. ”Äntligen får Nybro tillfälle att njuta av Arontorps öländska kroppkakor. Denna öländska delikatess erövrar ständigt ny mark. Only the sky is the limit!!” Saken är att dom har kommit till Nybro och sålt sina kroppkakor en gång i veckan i flera års tid. Varje tisdag finns dom på Kvantum. När personalen på företaget upptäckte kommentaren svarade dom exakt så. Bilden nedan är från förra årets ”Smaka på världen”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar