torsdag 27 juni 2024

Blogg 27/6 2024.

Under större delen av mitt vuxna liv har jag aldrig någonsin varit barbent och/eller barfota ens sommartid. Dom senaste åren har jag i alla fall klätt mig i klänning midsommarafton och då känns det inte riktigt som om det vore läge för strumpbyxor. Speciellt inte som vi brukar vara hos min bror och hans fru, som bor i villa. Att gå barfota i gräs kan till och med jag finna njutbart. Däremot skulle jag aldrig, som en bekant, våga gå barfota på gatorna här omkring. Problemet som uppstår är alltså vad jag kan ha på fötterna utan strumpor, om jag inte vill ha skavsår. Jag köpte ett par sandaler på loppis för några år sedan, men jag brukar ha ganska ont i fötterna efter att ha använt dom en stund. I år åkte vi dessutom buss, vilket innebar en promenad till busshållplatsen här i Nybro och en från den när vi nådde vår destination. Skorna på bilden hittade jag i min garderob, fast jag kan svära på att jag aldrig hade sett dom förut. Dom var helt underbara, men varm om fötterna blev jag. När jag tog av mig dom vid framkomsten satt sulorna fast under fötterna enligt bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar