fredag 28 juni 2024

Blogg 28/6 2024.

 Innan jag kom iväg och fyndade på Butik Julias utförsäljning hade jag trånat lite efter byxor som såg sköna ut hos Cellbes på nätet. Jag vågade aldrig skicka efter några, eftersom man verkligen inte har en aning om hur kläder sitter när man väl får dom på sig. Det märktes på den hög av byxor jag provade i butiken innan jag behöll två par som var perfekta. Då hade vi dessutom bytt storlek i det ena paret. Det är ju betydligt bökigare när man skickar efter. På hemvägen från Butik Julia gick jag ifatt en dam som ett par snorungar troligen hade kastat glåpord efter. Hon sa nämligen ”Jaså, dom tyckte att jag var gammal. Ja, jag fyller ju sextio nästa gång förstås”. Jag försökte trösta henne med att vi också tyckte att folk i den ålder vi är nu var gamla, när vi var i småkillarnas ålder. Skillnaden var väl att vi hade mer respekt för äldre än vad snorisarna har numera.

2 kommentarer: