tisdag 18 juni 2024

Blogg 18/6 2024.

 När jag sitter vid tv:n är jag i princip alltid klädd i linne. På sommaren är det ju ganska naturligt. På vintern hänger det ihop med att jag broderar i tv-fåtöljen. Jag inbillar mig i alla fall att det är att ha det där stora broderiet i knät som gör mig så varm. Samtidigt använder jag tjocka myssockar oavsett temperatur. Jag sitter med fötterna på stödpinnen på pallen, för att få upp broderiet närmare ansiktet. Med bara vanliga strumpor känns det som om den där pinnen skar in i fötterna. Jag antar att det ser lite skumt ut med linne och raggsockor. Ute på balkongen står det alltid ett par Foppatofflor. Jag brukar ta in dom sommartid, för då ligger det en matta att gå på där ute. Problemet är att min cykel står utanför den där mattan och runt den har det en tendens att bli en massa frömjöl. När jag hämtar och ställer tillbaka cykeln måste jag gå och stå i det, så skorna står numera där ute hela året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar