söndag 30 juni 2024

Blogg 30/6 2024.

 All mat hade börjat fastna i min stekpanna. Jag spettade loss och smörade allt vad jag orkade utan att få något bättre resultat. Helt gav jag inte upp hoppet om den förrän jag skulle göra rösti. Den brukar glida ur så fint och enkelt gå att lägga tillbaka för att steka andra sidan. Nu hängde hälften kvar i stekpannan, hur jag än bar mig åt. En uppskattning är att jag har haft den i 20–30 år, så jag kände att den med ålderns rätt borde kunna gå i pension. Jag gick in på Elon och kollade. Där tog dom rejält betalt för en vettig stekpanna. Som tur var blev det inget impulsköp. Istället kollade jag Kvantums webbshop och såg att dom hade en del att välja på. Vid nästa besök i butiken bad jag om hjälp och fick tips om att dom skulle ha extrapris på en av sina pannor veckan därpå. När jag då kollade på den tyckte jag att den såg mindre ut än den jag hade. Det slutade med att jag köpte en annan till fullpris. Den var visserligen bara ett par centimeter större, men kändes tyngre och mer gedigen.

2 kommentarer:

  1. Ska testa pannan idag, då jag ska steka pytt i panna och ägg! :-)

    SvaraRadera