onsdag 5 juni 2024

Blogg 5/6 2024.

 I morse väckte telefonen mig vid halv åtta. Jag hade tid hos Folktandvården på måndag, men nu undrade dom om jag kunde komma ”nu”. Teleportera mig själv kan jag inte, men jag sa att jag kunde vara där om en halvtimme. Det innebar att jag bara fick kasta på mig kläderna, dra in cykeln från balkongen och ge mig iväg. Tänderna gör man ju riktigt rena innan man lägger sig på kvällen, som tur är. Planen var att få dit bryggan i munnen på mig, men det sprack när det som skulle fästa den vägrade torka. Det slutade med att tandläkaren satte dit den provisoriskt så länge. Min tid på måndag fick jag behålla. Då ska han förutom att sätta dit bryggan ordentligt undersöka resten av mina tänder. Tandhygienisterna har skött den biten dom senaste åren, men det har dom tydligen inga numera. Oklart om det bara är en tillfällig brist, eller om dom har slutat anställa såna helt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar