tisdag 25 juni 2024

Blogg 25/6 2024.

 För att återgå till midsommaraftonens resa, så blev jag riktigt upprörd när den där digitala bussbiljetten måste aktiveras före den 21/6 klockan 14:30. Jag kände att det var väl tur då att jag inte hade pulat med den tidigare på dagen. Nu skulle tiden åtminstone räcka. Sedan läste jag datumet en gång till och insåg att det gällde 2025. Jag hade alltså ett helt år på mig. Värre var det för det utländska par som kom in på stationen i Kalmar och skulle köpa biljetter till Köpenhamn. Ingenting var öppet på midsommarafton. Som tur var frågade dom oss och fick veta att det inte går att köpa biljett på tåget heller. Det hade väl varit lite snopet om dom hade trott det och blivit avslängda i Nybro. En annan hjälpsam själ visade dom en app i telefonen. Själv kom jag på när vi gick förbi automaterna på perrongen att det borde gå att köpa biljett i dom. Hur det gick för paret fick vi aldrig veta. Dom strulade fortfarande med det där när vi satte oss på bussen norrut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar