lördag 8 juni 2024

Blogg 8/6 2024.

 På Kvantum har dom en irriterande ovana att flytta saker runt, runt och inte alltid till så logiska platser. I veckan var jag övertygad om att smaken jag vill ha på Funlightsaft var slut, eftersom den inte fanns på dom hyllor där dom andra smakerna stod. Som tur var tittade jag runt omkring och insåg att den helt ologiskt hade placerats vid något annat märke. Glassen jag vill ha syntes inte till sist jag var där. Jag hade gjort efterforskningar på nätet och lyckats klura ut vilka pinnar jag förhoppningsvis kunde lära mig att gilla istället. Nu hade jag turen att hitta en anställd just vid glassdisken. Hon förklarade för mig att glassen jag hade tänkt byta till var samma som jag har köpt innan. Den hade bara bytt förpackning. Ibland tror jag att dom gör sånt enbart för att jäklas med mig. När jag kommer hem med fullastad cykel och ska ha upp den till tredje våningen brukar problemet vara att få ut den ur hissen. Nu insåg jag till slut hur mycket bättre med plats det blev där om jag tog av och bar in den ena cykelväskan först.

2 kommentarer:

  1. Det måste vara någon form av mani, tvångshandling eller ångest, att flytta runt varorna på detta sätt! Ständigt denna oro, till vilken nytta för kunderna undras?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har fått förklarat för mig att tanken är att man ska hitta sånt som man inte visste att man behövde medan man letar efter det som dom har flyttat på. 😲😲😲

      Radera