fredag 14 juni 2024

Blogg 14/6 2024.

 Låsanordningen till mina fönster kärvar emellanåt. Det känns verkligen som ett mekaniskt fel när det tar tvärstopp, men som väl är brukar det ordna sig med någon typ av spray jag har i mina gömmor. Därför var det aningen ångestfyllt när det inte fungerade på vädringsfönstret i sovrummet. Speciellt som det inte gick att stänga riktigt. Jag såg framför mig hur jag skulle få lyssna på trafiken på Norra vägen tills jag eventuellt lyckades få hit en fastighetstekniker. Jag gjorde flera försök med min spray och väntade med förhoppningen att det skulle bli bättre när det fick verka en stund. När jag jämförde med samma fönster i köket insåg jag att det större låset i mitten inte skulle komma ut och låsa någonting över huvud taget. Det gjorde istället grejen längre ner, men det hjälpte inte att smörja den heller. Till slut ringde jag särbon, eftersom jag inte visste vad jag skulle ta mig till. Medan jag väntade på honom tittade jag olyckligt på mitt fönster en gång till. Först då upptäckte jag att det satt en likadan manick högre upp. Så fort jag hade smörjt den gick det hur lätt som helst att låsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar