torsdag 6 juni 2024

Blogg 6/6 2024.

 Jag skulle hjälpa älsklingen med ett ärende hos Comviq i måndags. Med tanke på att jag har hans BankID i min telefon (han har ingen smartfåne) tänkte jag att det borde vara smidigast att gå in på chatten och helt enkelt låtsas vara han, när det nu var hans konto det gällde. Det visade sig att chatten inte var öppen på måndagar, så jag fick ringa istället. Då skulle man knappa in personnumret. Dom fyra sista siffrorna har jag en tendens att röra till. Jag visste att jag hade numret i datorn någonstans, men hittade det förstås inte just då. Till slut chansade jag på den ordning jag trodde det skulle vara. Det var tydligen rätt, men jag fick veta att den förväntade kötiden var 40 till 50 minuter, så jag gav upp och klickade bort samtalet. Det fick bli nya friska tag med chatten på tisdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar