söndag 29 december 2019

Déjà-vu.

Under gårdagens promenad hittade vi den utbrända container som lär ha varit upphov till meddelandet från SOS. Den stod vid förpackningsåtervinningen och innehöll plast. Jag förstod inte hur den kunde ha fattat eld, förrän jag hörde alla raketer och smällare igår kväll. Troligen har en av dom hamnat i containern antingen med vilja eller av misstag. Vi fortsatte vår promenad längs en liten skogsväg. Den gick bland annat längs en ås, som jag har varit sugen på att klättra upp på sedan jag ledde oss vilse för fem veckor sedan. Läs om den händelsen här. Jag ville få lite överblick över området. Eftersom det skymmer tidigt har jag inte vågat förut, men igår sken solen fortfarande när vi kom dit. Upp kom vi och långt såg vi, men att försöka ta sig ner för den branta sluttningen igen var inte speciellt frestande. Istället fortsatte vi vandringen uppe på åsen, i förhoppningen att den inte skulle sluta lika brant. Där uppe växte lika mycket sly som där vi gick i november, så det blev återigen allsidig träning. På kortet syns jag bana mig väg genom vegetationen. Nedanför såg jag hela tiden stigen, där promenaden skulle ha varit betydligt lättsammare. Varm blev jag i alla fall, vilket var skönt, eftersom jag hade frusit innan. Åsen slutade dessutom precis som vi hade hoppats. Det var bara att promenera ner från den utan att leka bergsbestigare fler gånger.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar