måndag 31 augusti 2020

I väntan på ett (eller möjligen två) proffs.

Vi hällde upp vatten här för glatta livet igår, eftersom vattnet skulle stängas av idag. Ovanpå tvättmaskinen stod det fyra byttor. Dels för att dom var enklare att använda där än på golvet, dels för att påminna mig om att inte dra igång tvättmaskinen. Det första jag såg när jag kollade telefonen i morse var ett meddelande från Nybro energi om att avstängningen var framskjuten till på fredag. Jag duschade innan jag kröp i säng i natt, eftersom jag inte förväntade mig att ha tillgång till rinnande vatten när jag steg upp igen. Grannarna lär inte ha uppskattat det, och nu får jag göra samma sak igen på torsdag. Personligen tyckte jag mest att det var skönt att slippa börja dagen med en halvtimme i badrummet. Så hade jag inte pallat med både vattenavstängning och att vänta på vaktmästaren samma dag, även om dom två sakerna knappast har med varandra att göra. Särbon och jag lusläste bruksanvisningen till kyl och frys igår. Avrinningskärlet nämndes, men ingenting vare sig om hur man kom åt det eller att det kunde uppstå dålig lukt där. Nu har jag felanmält, och hoppas höra från vaktmästeriet under dagen. Man kan visserligen låta dom gå in med nyckel, men då har man ingen aning om när dom dyker upp. Nu ringer dom innan. Jag får dessutom en chans att höra vad dom säger om lukten, om jag är hemma och tar emot dom. Har jag tur lyckas jag flika in ett par andra frågor när dom ändå är här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar