torsdag 1 oktober 2020

Provat nytt.

 Om jag kan skylla på åldern är lite oklart, men det händer definitivt inte ofta att jag gör någonting för allra första gången numera. Jag anar att jag alltid har känt mig mest bekväm med att hålla mig i gamla hjulspår. Det senaste halvåret har det i alla fall hänt några gånger att jag har provat någonting nytt. I våras kom skatten på plastpåsar. Jag köper sällan eller aldrig ens plastkassar, utan packar det jag handlar i medhavda väskor och kassar. En enda gång betalade jag nu 38 öre för en påse att lägga frukten i. Sedan dess har jag vant mig vid att använda papperspåsar. Dom är dels gratis och dels mycket bra att stoppa resten av dom tomma pappersförpackningarna i, när man ska till pappersinsamlingen. Handsprit verkar många ha använt i tid och otid sedan pandemin startade. Jag hade inte provat förrän vi var på Öland för ett par veckor sedan. När jag klättrade upp i fyren Långe Jan försökte jag undvika att ta med handen på ledstången som alla andra hade använt. Ner hade jag aldrig kommit utan det stödet, så nere på marken igen testade jag det här med handsprit. Släta bullar utgår jag ifrån att jag åt som barn, även om jag inte kan säga att det är någonting jag minns. När särbon kom hem med dylika var det i alla fall bra många år sedan jag smakade det senast.


2 kommentarer:

  1. Släta bullar blir godare med marsipan och vispgrädde!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Semlor är faktiskt dom enda släta bullar jag minns från föräldrahemmet.

      Radera