fredag 14 april 2017

Dagens cykeltur.

Vädret har anpassat sig väl efter mina förehavanden dom senaste dygnen. Det regnade hela onsdagsnatten när jag jobbade, och höll fortfarande på när jag traskade hem igår morse. På eftermiddagen, när jag cyklade till Kvantum, var det uppehåll, men på kvällen började det regna igen. Inatt var det till och med snöblandat. När det var dags för mig att ge mig ut och cykla idag var det uppehåll. Till slut tittade till och med solen fram. Det blev en tur till Dollarstore. Så passade jag på att titta in på Jysk, som ligger precis intill. Dit flyttade dom för ett helt år sedan, men det var första gången jag var där. Jag har läst någonstans att Madesjö inte tillhörde Nybro från början, och i min värld gör det fortfarande inte det. Eftersom jag inte har bil beger jag mig ytterst sällan så långt hemifrån. Så hittar jag inte i Madesjö heller. Cyklar jag Villagatan ut så kommer jag rakt på Dollarstore. Försöker jag ta någon annan väg kommer jag vilse. Jag tror dom glömde installera lokalsinne på mig. Eftersom hälften av mina arbetskamrater bor där, känns det fånigt att irra omkring utanför deras köksfönster. Jag är uppenbarligen inte lika bra på att göra av med pengar IRL som på nätet. Det enda jag handlade idag var en kebabrulle med floder av vitlökssås. I gengäld satte jag mig vid datorn när jag kom hem, och beställde en livstidsförbrukning av dvd-fodral. Det verkar inte som om jag kommer att få tag på några i Nybro.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar