torsdag 13 april 2017

Påsklov.

Nu är jag ledig dom närmaste tio nätterna. Man skulle kunna hävda att det beror på att det är så svårt att få ledigt på mitt jobb. Tanken var nämligen att ta fritt en söndagsnatt i början av året, men det gick inte. Det är fler än jag som tycker att dom är på tok för långa, och fler än två kan inte få ledigt samtidigt. I samma veva hade jag pratat med en mamma, som var ledsen för att hon inte kunde få fritt när hennes son hade påsklov. När jag nämnde för min gruppsamordnare att det redan då var fullt till påsk, svarade hon att det inte var det på nattskiftet. Då föddes tanken att ha en hel vecka att se fram emot i april, istället för att tjata mig till en ledig söndag i taget. Mina att göra-listor har blivit långa, så det är bara att hoppas att jag får något vettigt gjort också. Jag har en tendens att varva ner och unna mig att bara vara, när jag är ledig, och då går tiden utan att det händer något alls. Kvantum är snudd på den enda butik jag har besökt i år, så listan på sånt jag behöver handla som inte finns där tänkte jag också försöka beta av. Så har jag bokat tid både hos frissan och doktorn under veckan. Det var tal om kalas i påsk, men det har jag inte hört något mer om. Jag vågar ändå inte lita på att det inte blir något, eftersom jag inte har hört det heller, så jag veckohandlade i eftermiddag för säkerhets skull. Så finns här mjölk i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar