lördag 29 april 2017

Lördag.

Jag var så imponerad av hur snabbt dom fixade i ordning efter olyckan med dumpersen här utanför. Dom gjorde klart för asfaltering, men sedan hände det inte så mycket mer. Någon ny asfalt har inte kommit på... trodde jag. När jag kikade ut ikväll såg jag att allt är lagat och nyasfalterat. Dom lär knappast ha gjort det en lördag, så nu undrar jag hur länge jag har missat det. Framför allt är jag förundrad över hur dom har lyckats asfaltera utanför mitt sovrumsfönster utan att väcka mig. Ibland vaknar jag för minsta lilla, men andra gånger kan jag tydligen sova över vad som helst.
Ikväll är det cruising i Nybro, så det mullrar lite utanför mitt fönster emellanåt. Jag vill inte ens ge mig ut och titta, när det bara är några få plusgrader, men jag såg någon som körde nercabbat. Raggare är uppenbarligen inte speciellt frusna av sig. Passagerarna höll säkert värmen med alkohol, men jag utgår från att den som körde var nykter.
När jag skulle vika gårdagens tvätt saknades det ett par joggingbyxor. Jag tänkte att dom måste ha blivit kvar i tvättkorgen, men så kollade jag i tvättmaskinen. Där låg byxorna tillsammans med två tröjor. Jag minns visserligen att någon berättade hur hon kunde glömma tvätten i maskinen så länge så hon fick skölja om den, men då utgår jag från att det var all tvätt. Hur jag har lyckats glömma en tredjedel, när jag har hängt resten på tork, är ett mysterium. Det är lite jobbigt att vara så förvirrad som jag är.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar