söndag 9 april 2017

Händig?

Jag ställer in mina tomburkar och tomma petflaskor i ett skåp i köket. Tyvärr får inte dom stora flaskorna plats på samma hylla som resten, och det har varit lite bökigt. Nu slog det mig till slut att jag kunde flytta ner hyllplanet dom stod på ett steg, så att mellanrummet blev några centimeter högre. Ibland tar verkligen dom enklaste lösningarna längst tid att komma på. Jag tänkte flytta ner hyllan under och sedan följa efter med den flaskorna stod på. När jag väl hade tömt den undre hyllan insåg jag att det var det enda hyllplanet som inte var flyttbart. Jag flyttade ner flaskhyllan ändå, fast det innebar att det blev trängre på den hyllan jag använder mest. När jag kollade in resultatet insåg jag att det hade fungerat bättre att låta flaskhyllan stanna på sin ursprungliga plats, och istället flytta upp hyllan ovanför ett snäpp. Jag flyttade alltså ett hyllplan en gång och ett annat två gånger. Vissa av dom där små pryttlarna dom sitter på måste jag slå i med hammare. Det är oklart vad grannarna tyckte om att jag gjorde det mitt i natten. Jag hoppas dom uppskattade att det var i köket och inte vägg i vägg med något sovrum.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar