måndag 17 april 2017

Möblering.

Jag var väldigt nöjd när jag för drygt ett år sedan flyttade in skrivbordet längre in i sovrummet. Vid fönstret drog det från ventilen och ljuset störde, men jag var säker på att jag hade kollat att det inte gick att ha det någon annanstans. Så hittade jag kortet nedan, och insåg att jag hade skrivbordet där det står nu redan när jag flyttade hit. Hur jag dessutom fick plats med en bokhylla som delade av rummet är ett mysterium, även om skrivbordet jag hade då var mindre. Jag har det för övrigt kvar uppe på vinden. Avlastningsyta och lådor är ju aldrig fel i ett förråd. Om någon undrar över utseendet på min mun, så hänger det ihop med ett herpesutbrott. Dom blir, ta i trä, lindrigare ju äldre jag blir. Numera får jag sällan munsår över huvud taget. Övriga detaljer att notera och förundras över på bilden är den lilla anslagstavlan. Den jag har vid skrivbordet nu är i storlek med en dörr. Och så den elektriska skrivmaskinen, som står i bokhyllan. Om jag använde laptop, kunde jag förstås ställa undan den lika enkelt, men numera nyttjar jag datorn till betydligt fler projekt än jag hade skrivmaskinen till. Det är troligen därför jag inte ens minns hur jag klarade mig med en stol med lågt ryggstöd.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar