torsdag 28 januari 2021

Alla dessa glasögon.

 Den absolut vanligaste frågan i mitt och särbons förhållande torde vara ”Har du sett mina glasögon?” Han är visserligen till skillnad mot mig bra på att ha sina på näsan hela tiden, men tar han någon gång av sig dom försvinner dom direkt. Han har dessutom alltid med sig läsglasögon när han kommer hit och har jag förstått saken rätt så har han ett tredje par hemma. Jag har lika många, så det är bara hälften av våra glasögon som syns på kortet nedan. Det lade jag upp på Instagram för ett år sedan, när jag kände att det började bli åldringsvarning på oss. När särbon skulle gå hem till sig häromsistens hittade vi inte hans läsglasögon. Det har hänt förr att han i det läget har upptäckt att dom låg kvar i hans egen lägenhet, men nu var han någorlunda säker på att dom hade varit med hit. Jag brukar flytta dom från köksbordet till hatthyllan, för att dom ska komma med honom hem, men den här gången stod dom ingenstans att finna. När mannen i mitt liv hade gett sig iväg föll min blick på min jacka som hängde i hallen. Vi har varsin nästan likadan och det har hänt att han har varit på väg att ta fel. Nu sa jag högt för mig själv ”Han har väl inte lagt dom i fel jacka?” Jag kollade till fickan som han brukar stoppa dom i på sin egen jacka mest för säkerhets skull, och där låg dom.

2 kommentarer:

  1. Två par ögon ser ibland mer än dito med brillor! "Ständigt dessa glasögon" brukar jag säga! Då jag haft glasögon i 30 år, så konstaterar jag att dom är oumbärliga, men när minnet sviktar, svåra att hitta! Som tur är fann du dom till sist! Kram!

    SvaraRadera