onsdag 27 januari 2021

Inressant... eller inte.

 Artikeln om Dan Håfström nedan klickade jag inte ens in på. Jag tänkte bara när jag såg den att han kanske borde fundera på sitt val av frisyr. Det är ju inte så vansinnigt många vuxna män som har ett stort, rött, lockigt hårsvall. Så lik sin rollfigur Birk som han är även som vuxen kanske det vore en bra idé att kapa lockarna, om han verkligen vill bli bortglömd. Sedan har jag självklart insett att rubrikerna ofta är en variant av sanningen. Kända par som bryter upp gör det sällan från varandra. Istället flyttar dom tillsammans till ett nytt hus. Om en programledare försvinner från sin post, så är det oftast bara över semestern eller något liknande. Ett tragiskt dödsfall kan lika gärna gälla ett husdjur som någon avlägsen släkting. Det allra mest irriterande för just mig med att följa ”Hänt” på Facebook, är ändå vilka artiklar dom väljer att låsa. Ser jag en rubrik om några människor som intresserar mig, är den ofelbart låst. Det skulle aldrig hända om det handlar om familjen Wahlgren. Självklart skulle jag kunna betala för en prenumeration för att få läsa allt, men jag intalar mig att jag klarar mig utan att veta precis allt om dessa människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar