tisdag 26 januari 2021

Omtänksam man.

 Min stora kärlek är en mycket omtänksam man. Varje vecka tar han en tur till Kvantum och handlar allt som är tungt och/eller otympligt. Han gör det både för att underlätta för mig och för att bidra till det som han ser som vårt gemensamma hushåll. Den här årstiden, när det är risk för halka, vill han ogärna ge sig ut med cykeln. Han bär istället alla dom tunga varorna på ryggen och i händerna. Igår levererade han bland annat toalettpapper. Det var från Serla och tidigare stod det miljöval på förpackningen. Nu kallades det istället för smart. Jag kan inte sluta undra vilket sätt ett toalettpapper kan vara smart på. Någonting som kändes vettigt till min särbo, som är omåttligt förtjust i hushållspapper och torkservetter, var hushållsark med papper. Det fanns en dispenser att köpa att lägga dom i. Möjligen är dom inte lika smarta i vår livsmedelsbutik, för där säljer dom dispensern men inte papperen som ska ligga i den. Åtminstone inte i nätbutiken. Den blev jag tvungen att lusläsa, efter att någon hade upplyst mig på Facebook, om att dom tar mer betalt för produkterna där än i den fysiska butiken. När jag jämförde med mina digitala kvitton, var varenda vara mycket riktigt några kronor dyrare på nätet. Dom har sänkt avgiften för hemkörning och tagit bort den helt för att dom plockar ihop varorna. Tydligen har dom lagt över kostnaden på det man handlar istället.

2 kommentarer:

  1. Det är en fördel med ryggsäck och kassar, speciellt när det är halt! Lite motion blir det väl också. Jag ger så gärna Min stora kärlek omtanke, på bland annat detta sättet och idag tunnpannkakor :-) För jag vet att hon är förtjust i dom! Kram!

    SvaraRadera