söndag 31 januari 2021

Trettioförsta januari.

 Sista januari har varit en social dag för mig ända sedan jag började skriva dagbok som tioåring. Åtminstone skulle jag fylla tio i mars det året. Den här morgonen vaknade jag vid halv åtta på morgonen hos en kompis, som jag hade sovit över hos. En timme låg jag och väntade på att hon också skulle vakna, innan jag steg upp fast hon sov. När vi fyllde femton hade en klasskompis födelsedagsparty denna kväll. Hon bodde med sin familj i en nerlagd skola och dom hade spolat is ute på skolgården. Jag var ute och åkte skridsko. Så blev vi bjudna på någonting att äta, men annars såg vi mest på tv. 1981 var Lena och jag ute och åt pizza. Efteråt blev det saft, bullar och tv hemma hos henne. Problemet för mig är att jag har känt på tok för många Lena för att komma ihåg vilken av dom det var. Då är det lättare att placera Ing-Marie, som jag umgicks med två år senare, för jag har bara träffat en enda person med det namnet. Tre år senare träffade jag henne igen samma datum. Då var vi med Gullan på Sandra dansrestaurang. Hon är också lätt att placera precis som Maj-Lis, som jag umgicks med 1984. Den trettioförsta januari 1998 var min bror och jag på Ståhls möbler i Trekanten och beställde bokhyllan på bilden. Jag hade inget betalkort på den tiden, så det blev en extra resa för min chaufför till Nybro för att hämta pengar. Det är åtta sektioner, så en grannflicka var uppe och hjälpte mig att lyfta på dom som skulle vara överst. Förvaringsutrymmen får jag aldrig nog av, så jag älskar den där hyllan lika mycket efter tjugotre år.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar