torsdag 21 januari 2021

Rakhyvlar.

 Rakar armhålorna är definitivt någonting jag gör helt och hållet för min egen skull. Jag pallar helt enkelt inte av att ha tofsar som kliar där. Annars är det nog närmare trettio år sedan jag fick förklarat för mig hur farligt det är att raka bort det. Håret kan tydligen växa inåt, så istället för att raka ska man bara klippa bort det. Jag har ändå fortsatt raka mig. Under större delen av mitt liv har jag använt en så kallad ladyshave, det vill säga en speciell rakapparat för kvinnor. Det blev aldrig riktigt så slätt som jag önskade, så till slut övergick jag till att använda rakhyvel. Dom har jag på sistone köpt från Apotea som så mycket annat livsnödvändigt, men vid min senaste beställning visste dom inte riktigt när dom skulle få in just dessa hyvlar igen. Tydligen var det leverantören som hade problem, för dom var slut hos Kvantum också. Dom jag köpte istället var billigare, eftersom det var Icas egna. Alltför ofta verkar det vara ett märke man betalar extra för. Problemet som uppstod när jag skulle använda dom, var att jag inte fick bort det lilla plastskyddet som sitter över dom vassa rakbladen. Jag insåg snart att det inte gick att bära sig åt likadant som med min gamla sort. På förpackningen fanns en lång text om hur fantastiska hyvlarna var, men inte ett ljud om hur man skulle komma åt dom. Till slut fick jag syn på små pilar på det där skyddet, och lyckades klura ut att man skulle dra av det i sidled.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar