måndag 11 januari 2021

Förvirrad.

 Jag tänder ett blockljus i en lykta ute på balkongen på kvällarna. Jag vet inte om det faktum att veken har en tendens att drunkna innan själva ljuset är nerbrunnet har med årstiden att göra eller det faktum att jag har köpt dom billigaste ljus jag kunde hitta. Ibland kan det faktiskt ha med mitt dåliga minne att göra också. Häromkvällen gick jag ut i kylan för att byta ett ljus som hade slocknat, bara för att inse att det hade det inte alls gjort. Det var helt enkelt jag som hade glömt att tända det.
När jag ändrade en bokning jag hade gjort på Internet fick jag samma bokningsnummer på den nya. Jag tyckte det verkade både märkligt och onödigt spännande, så jag funderade på att ringa och höra mig för om huruvida det verkligen skulle vara så. Som väl var hann jag inte så långt, innan jag upptäckte felet. Jag tänkte mig att det nyaste meddelandet skulle stå högst upp bland SMS som det gör bland mina mail, men det hamnade istället längst ner. Jag hade alltså läst numret på både den första bokningen och avbokningen. I det meddelande jag hade hoppat förbi fanns ett sprillandes nytt nummer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar