onsdag 22 mars 2017

Barnnamn.

Filmen "Änglarnas stad" fick jag ögonen på av en ren slump. Någon hade gjort en film på Youtube med klipp ur den filmen till en jättefin låt. Den såg ut att vara helt i min smak. Jag hittade den på Tradera, och hade tur så ingen bjöd emot mig, utan jag fick den billigt. Den var till och med bättre än jag hade vågat hoppas.
Mitt största problem med alla nya namn på jobbet numera är att det är barnnamn för mig. Isak, Simon, Hanna och Daniel hette mina kompisars barn, fast dom nu är så stora så dom har börjat jobba. Jag försökte googla fram vilka namn som var populärast för tjugo år sedan. Jag ger mig sjutton på att dom flesta av mina nya arbetskamrater finns med där. Istället hittade jag en topplista över antalet namnbärare i Sverige. På femte plats för kvinnonamn, mansnamn respektive efternamn kom Eva, Johan och Eriksson. Det är jag och min brorson.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar