torsdag 2 mars 2017

Livet.

När jag plockade ihop plast till återvinning igår kunde jag inte fatta varför förpackningen det hade legat en baguette i inte fick plats i påsen. Den brukar gå lätt att trycka ner där, men inte förrän jag fick syn på påsen där jag hade ställt den i hallen såg jag felet. Istället för rullen med soppåsar hade jag tagit en påse från rullen till matåtervinning, och dom är mindre. När jag skulle cykla hem från jobbet i morse var det nästan ljust, fast klockan bara var strax efter sex. Det var blött ute, så jag tänkte torka av dynamon, eftersom lyset inte brukar fungera när den är fuktig. Det tog någon minut innan jag insåg att det var överkurs, när jag hade stängt av lyset. I morse var det dags för sista massagen på ett tag, eftersom min massageterapeut är gravid. Jag lär inte orka söka mig till någon annan medan hon är hemma, men jag tänkte leta upp massageapparaten. Ja, den till nacken då. Den andra använder jag betydligt oftare, så den vet jag var den finns. Idag somnade jag inte förrän precis i slutet av massagen, eftersom det gjorde så pass ont när hon höll på. Jag träffade en arbetskamrat på Kvantum efteråt, som undrade om det var mina nuvarande arbetsuppgifter jag fick ont av. Nacken fick jag godkänd som arbetsskada redan i slutet av åttiotalet, så jag känner väl mest att det gör ont att leva helt enkelt. På veckans topplista från Apotea var sex av tio produkter värktabletter, så jag verkar inte vara ensam.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar