måndag 6 mars 2017

Vinter.

Redan när jag kom till jobbet igår hade en arbetskamrat råkat komma åt en säkerhetslina och lösa ut nödstoppet. Eftersom man sällan eller aldrig använder det, lyckades vi inte återställa. En kille kom och visade oss en knapp vid själva linan, men det gick fortfarande inte att återställa. När elektrikern kom gick plötsligt allting igång, fast han påstod att han inte gjorde någonting. Med andra ord vet vi fortfarande inte vad vi ska göra, om det händer igen. För några år sedan byggde man om ett gäng toaletter på vårt våningsplan till två större. Jag tror att största anledningen till att dom känns fräschare än dom andra är just storleken. Det blir inte lika dålig lukt som i ett minimalt utrymme. Dom nya toaletterna har automatisk belysning, och inatt var det tydligen elfel där också. Det var kolsvart på båda, så man fick nöja sig med dom gamla toaletterna en trappa upp. Det är bara att hoppas att någon har sagt till under dagen, så kanske det är fixat tills jag ska börja jobba ikväll. I mitt omklädningsrum finns två såna toaletter, och på den ena har lyset varit paj i evigheter. Så länge ingen säger till upptäcker inte elkillarna det i ett omklädningsrum för damer. Om jag inte minns helt fel så var gårdagen tredje söndagen i rad som det snöade. I morse var det i alla fall skottat föredömligt tidigt. Så länge det inte är några minusgrader att tala om blir gatorna rena och fina direkt på det viset. Det är bara att hålla tummarna för att det inte kommer mer snö och blir kallare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar