torsdag 9 mars 2017

Förkyld.

Nu har till slut alla förkylda människor lyckats smitta mig också. Jag tycker det känns tveksamt när folk jobbar fast dom är genomförkylda även på min arbetsplats. Igår träffade jag en i personalen på Kvantum, som var förkyld. Att hon gick och plockade bland varorna vi ska handla tyckte jag var riktigt obehagligt. Inte undra på att alla smittar varandra. Man får vara glad så länge det bara är en vanlig förkylning. Bland människor som ligger med lite olika personer är det väl helt andra sjukdomar som går runt, runt. Ikväll är ändå planen att göra likadant själv. Ja, inte ligga alltså, även om det hade varit roligare, utan att gå till jobbet fast jag är förkyld.  Vi ska jobba övertid, och eftersom alla vet vad jag tycker om det känns det lite tveksamt att stanna hemma. I värsta fall får jag väl ge upp och gå hem tidigare än planerat. Att jag är disträ är förhoppningsvis ingenting som smittar. Jag laddade nyss diskmaskinen, hällde i diskmedel, satte på vattnet och kopplade in avloppsslangen. Jag stod i badrummet när jag insåg hur tyst det var. Jag hade glömt att sätta på maskinen.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar