söndag 26 mars 2017

Värmeljus.

I mitt vardagsrumsfönster har jag två små lyktor med värmeljus i. Eftersom jag har jobbat i så många år på samma arbetsplats har jag tagit till mig uttrycket "Varför göra det enkelt när man kan krångla till det?" här hemma också. Jag nöjer mig sålunda inte med att ha en sorts värmeljus hemma, utan jag köper två olika varianter. En som brinner sex timmar, som jag använder när jag är hemma hela natten, och vill att det ska lysa så länge som möjligt. Så köper jag andra med fyra timmars brinntid, som jag tar när jag inte hinner ha lyktorna tända lika länge. Sist jag skulle köpa hittade jag inte den varianten, eftersom den var flyttad en halvmeter bort från dom andra. Jag är verkligen urusel på att hitta saker som inte står där jag är van. Samma sak när förpackningarna ändras. Jag vet knappt vad det jag ska köpa heter, bara hur det ser ut. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar