onsdag 8 mars 2017

Bröd & pasta.

Jag börjar undra om det är så att allt vitt bröd numera kallas rostbröd. Även om jag alltid har färskt bröd i frysen, som jag rostar, så inbillar jag mig att tanken från början var att man rostade brödet för att det började bli gammalt och torrt. Därför låter det inte lika fräscht och nybakat i mina öron. Det enda undantaget i min butik verkar vara jättefranska, och på den är skivorna verkligen jättelika. Något annat jag funderade på var pasta. Under halva mitt liv visste jag bara att det fanns vanlig spagetti, men numera verkar det finnas hur många varianter som helst. Min fråga är då om det är samma pasta, som man bara har gjort i olika former, och i så fall varför. Jag lyckades för övrigt pricka in veckans cykeltur till frissan och Kvantum  exakt den morgon då gatorna var som halast och jävligast att cykla på. Under dagen har det varit plusgrader, och börjat smälta av igen, och framöver ska det bli varmare, om jag har förstått saken rätt.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar