fredag 31 mars 2017

Minimjölk.

Jag dricker alltid mjölk till maten. Halva mättnadskänslan för mig kommer sig av det där mjölkglaset efteråt. Jag kör med minimjölk, eftersom jag tycker den är godast. Lättmjölk smakar bara vatten och dom andra sorterna bara fett. Annars kan det säkert se lite dubbelt ut, när jag handlar minimjölk tillsammans med en massa onyttigheter. På brödet har jag till exempel Bregott, och det är väl knappast någon lättvariant. När minimjölken saknades helt i kyldisken på Kvantum idag fick jag lite lätt panik. Det var inte tomt där den brukar stå, som om den vore tillfälligt slut, utan den var ersatt med någonting helt annat. Det händer att dom slutar sälja sånt som jag gillar. Drickchokladen är till exempel ersatt med Chai Latte i hyllan, så den räknar jag med att få fortsätta köpa på nätet. Ibland försvinner till och med Icas egna produkter. Eftersom jag hade varit på posten, som inte öppnar förrän vid åtta, på vägen till affären i morse, fanns det i alla fall personal på plats att fråga. Det visade sig att dom hade möblerat om. Från början köpte dom in minimjölken i samma stora vagnar som all annan mjölk. Eftersom åtgången inte var lika stor på den blev det väldigt kort datum ibland. Jag, som bara handlar en gång i veckan, tyckte därför att det var toppen när dom började köpa den i mindre backar. Dom har stått på varandra där vagnen stod tidigare. Då har många tagit ur den nedersta backen, för att få längsta möjliga hållbarhet. Nu hade dom flyttat upp minimjölken på en hylla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar