måndag 13 mars 2017

Duschmatta.

Det är lite oklart om en halkmatta i duschen ska ses som ett ålderstecken eller en följd av att jag har börjat använda duschcreme. Det blir så slirigt på golvet i duschen att jag inte kan stå på ett ben och tvätta en fot i taget, utan att riskera att halka omkull och slå mig rejält. Det vore ju riktigt tragiskt att slå ihjäl sig bara för att man vill hålla sig ren. Alternativen var att sluta tvätta fötterna helt eller att skaffa en plastpall att sitta på i duschen. En av morfars sista flickvänner hade en sån. Det är nästan trettio år sedan hon dog, men jag undrar än idag hur man bär sig åt för att duscha sittande. Jag hittade en matta i en katalog jag skulle beställa prylar ur, men där var den restnoterad. På Kvantum var den på den vänstra bilden den enda som fanns. Det stör mig att den är så svart och att den saknar hål på mitten. Jag vill ha symmetri, så precis där vill jag lägga den över avloppsbrunnen. Istället fick jag lägga den vid sidan om, för att vattnet skulle rinna ner över huvud taget. Plastig kändes den också. Att åka runt och titta i dom butiker i Nybro där det kan tänkas finnas sånt här, känns inte speciellt lockande för mig som inte har bil. Istället fick det bli en shoppingrunda på nätet, där jag hittade mattan till höger. Den rinner vattnet rakt igenom istället för att smattra mot. Jag funderade på om jag skulle ha köpt en svart istället, men nu när den är på plats inser jag att den här passar bättre ihop med allting annat som är vitt i mitt badrum.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar