torsdag 16 mars 2017

Förvirrad.

Eftersom jag inte alls trivs med att använda glasögon, och ser hyfsat på långt håll utan, bär jag dom med mig i ryggsäcken till jobbet. Igår kväll gjorde jag som vanligt när jag kom dit, och när jag var klar för att gå ner till avdelningen stoppade jag ner glasögonfodralet i ryggsäcken. Inte förrän den hängde på ryggen insåg jag att glasögonen låg kvar i fodralet. Jag har anpassat mig efter den tilltagande förvirringen, och går alltid igenom i huvudet så jag har allt. Annars hade jag förmodligen inte upptäckt att dom saknades förrän jag skulle börja jobba, och då mest för att det blir enklare än vanligt med hörselskydden, om man inte har glasögon under. I morse gick jag in på posten ett ärende på vägen till Kvantum. I händerna hade jag packväskorna fulla av returburkar och petflaskor. Inte förrän på vägen ut slog det mig att Willys också hade automater att lämna sånt i, så jag kanske inte hade behövt bära dom med mig till Kvantum. Att man aldrig har en aning om hur paket man ska hämta ser ut tycker jag är intressant. Idag hade jag väntat mig ett litet från Clas Ohlson och ett något större från Apotea. Istället var det precis tvärtom. Hos Apotea hade någon anställd, som jag gissar brukar spela tetris, lyckats med bedriften att få ner nio olika varor i en minimal låda. Det var extremt snyggt pusslat. För övrigt var det första morgonen i år som jag har vågat mig ut utan min absolut varmaste jacka. På hemvägen, när jag både hade medvind och solen i ansiktet, kändes det verkligen som om våren vore här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar