fredag 29 december 2017

Försenat jullov.

Igår fick jag mess om att jag hade ett paket att hämta på posten. Idag kom det en påminnelse, där dom hävdade att det var många som skickade paket inför julen, så dom bad mig att hämta det så fort som möjligt. Nu undrar jag om dom menade julen 2017, vilket torde bevisa att Postnord är exakt så långsamma och ligger så långt efter som alla hävdar. Eller var dom ute i så god tid så dom menade inför julen 2018. På vägen till posten förundrade Nybro kommun mig ännu mer än vad Postnord hade gjort. När det kom snö och blev helt oframkomligt för några veckor sedan skottade man inte ens. Idag när det var plusgrader och barmark, körde en saltbil runt på gatorna i centrum. Jag hoppas verkligen att någon som begriper varför kan förklara det för mig. När jag jobbar är jag nattmänniska även i helgerna. Jag uträttar mina ärenden tidiga morgnar och sena kvällar, och då är det inte många själar ute. Nästa vecka är jag ledig, så idag var jag iväg mitt på dagen. Den första killen som sa mitt namn utanför posten hade jag inte träffat på så många år att det tog några sekunder att placera honom. Det dök upp en till medan vi stod och pratade. Jag hade bara sett deras flickvänner på Facebook innan, men det visade sig att båda två hade haft tur och träffat jättetrevliga tjejer. Tanken med att lägga femte semesterveckan nästa vecka var att få en sammanhängande ledighet över jul och nyår. Vi hade förhandlat med företaget om att ta ut arbetstidsförkortning i mellandagarna. Det avtalet bröt dom, så jag har jobbat tre nätter den här veckan. Det ska ändå bli skönt med lite fritid efter jul- och nyårsfirandet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar