fredag 8 december 2017

Frank.

På åttiotalet hade jag en väninna som var förälskad i en kille som hette Frank. Det måtte vara ett hyfsat ovanligt namn, för jag kan inte påminna mig att jag har träffat en enda Frank under dom senaste trettiofem åren. Jag har knappt ens hört talas om någon Frank förrän nu. En av dom nyare tjejerna på jobbet är nämligen tillsammans med en Frank, fast han heter det i efternamn. Dom går dessutom i giftastankar, så snart blir hon fru Frank. Med mitt taskiga sinne för humor skulle jag förmodligen ge ett av mina barn Frank som förnamn också i det läget. Det är förmodligen därför jag inte har några barn. Fast i och för sig har jag hört talas både om Jakob Jakobsson, Peter Petersson och Lars Larsson. Varför inte Frank Frank? Bilden föreställer brottaren Frank Andersson, om det är någon som inte känner igen honom.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar