tisdag 5 december 2017

Gottgottigottgott.

I ett av frågespelen i lördags var frågan vem som hade sagt: ”Det är inte det att jag är rädd för att dö, jag vill bara inte vara med när det händer.” Jag hade hört det förut, och visste att det var Woody Allen, men när jag behöver ett namn är det oftast bortblåst. Jag såg honom framför mig, men hans exfru Mia Farrow var det närmaste jag kom. Kanske hade jag lyckats bättre, om jag hade hunnit läsa lördagstidningen. Där hade man nämligen exakt det som dagens citat. Pizzan som barnen hade med sig räckte i två dagar, men igår hann jag laga lite portionsförpackningar och frysa in. Fördelen med att laga mat som bara jag ska äta är att jag kan ha i hur mycket ost och lök jag vill. När mamma hade gått bort satt pappa en gång och såg på när jag strödde ost på en potatisgratäng. Nu räcker det, sa han till slut. När jag kom in i kuren till min bas på Nordchoklad en gång luktade det vitlök där inne. Han hade använt en hel vitlöksklyfta i gratängen. En enda klyfta är blaha blaha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar