onsdag 20 december 2017

Julmys på gång.

Jag fick inget bestämt besked i förra veckan om huruvida vi skulle fira in julen på jobbet med det sedvanliga gottebordet eller hämta något mer rejält att äta. Eftersom jag inte ger mig ut och handlar under arbetsveckan tänkte jag köpa något för säkerhets skull, när jag var på Kvantum i fredags. Något jag kunde tänka mig att äta upp själv, om gottebordet skulle bli inställt. Som på beställning fick man som gåva från Kvantum ett kilo clementiner. Ja såg min chans att för en gångs skull lämna ett mera vuxet bidrag, så jag bar hem dom och slängde in dom i ett skåp i köket. Innan jag gick till jobbet igår tänkte jag lägga fram dom på diskbänken, för att säkert komma ihåg dom ikväll. Det var tur i oturen att jag gjorde det kvällen innan, för då var dom redan ruttna. Det finns verkligen ingenting som kan leva hemma hos mig, när jag till och med lyckas ta död på ett kilo clementiner på fyra dagar. Inte undra på att jag inte har några krukväxter. Jag vet inte om man borde ha förvarat clementinerna på något speciellt sätt, men många har dom väl framme i en skål hela julveckan, utan att dom blir dåliga. Jag antar att jag måste ha missat en dålig, som på något vis har smittat resten. Jag hade sån tur så en arbetskamrat som inte hade varit på jobbet i måndags kunde tänka sig att ta över clementinleveransen. Jag får ta med mig något annat av vad jag hittar i skåpen istället.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar