tisdag 6 mars 2018

Långdraget.

Nästan fem månader efter att jag skadade benet på jobbet har jag äntligen lyckats få ut alla pengar jag kände mig berättigad till. Det kan vara så att jag är helt dum i huvudet, som inte lyckades få det rätt direkt. Själv tycker jag förstås att det borde finnas en poäng med att göra alltihop så enkelt så det är idiotsäkert. Det allra smidigaste vore kanske att ta uppgifterna direkt från företaget där jag jobbar. Tre månader efter olyckan fick jag till slut pengar från Försäkringskassan, och ett par dagar senare lite till från Afa försäkring. Jag hade lämnat kvitton både från vården och för sjukresor dit, så lite undrande blev jag när det bara kom en klumpsumma. Det visade sig att dom bara hade fått anmälan om sjukskrivning, inte om någon arbetsskada. Det var bara att fylla i alltihop igen. Jag kan svära på att jag hade gjort det tidigare, för jag kände igen frågorna. Det var dessutom exakt samma frågor som jag satt på övertid på jobbet med en chef och ett skyddsombud och fyllde i. Vad var meningen med det, om dom inte skickade anmälan vidare? Det var hur som helst värt besväret, för efter det fick jag flera tusen för inkomstförlust och nästan lika mycket för sveda och värk. Efter lite mer strul med deras dokumenttjänst fick jag till slut ersättning för läkarbesök, kryckor och sjukresor också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar