lördag 24 mars 2018

Möte i morgonstund.

Att vända dygnet fram och tillbaka är definitivt inte min grej. Det är en av anledningarna till att jag inte jobbar tvåskift. Med olika arbetstider varje vecka känns det snudd på omöjligt att ha samma sovtider för jämnan. Jag är djupt imponerad av alla kollegor som är uppe på dagarna i helgerna, fast dom jobbar på nätterna i veckorna, och tacksam att jag oftast slipper göra likadant. Nu har jag varit ledig en hel vecka. Då har jag lyckats så bra med vändandet, att jag har suttit här och nickat till, när nattskiftet på jobbet har dragit igång. Lite tveksam var jag i det läget till hur jag skulle få ordning på mitt liv innan måndag kväll, men idag hoppas och tror jag att det löste sig. Jag vaknade visserligen i ottan, och kunde inte somna om, men då steg jag upp och cyklade till Kvantum. Efter veckohandlandet var det i vanlig ordning jätteskönt att krypa ner i sängen igen, och nästa gång jag steg upp var det vid en tid mer i min smak. Att jag handlade en lördagsmorgon innebar att jag träffade en av mina trevligaste arbetskamrater. Det har hänt några gånger tidigare utan att vi har sagt så många ord till varann, men idag blev det en längre pratstund. Som tur var hade vi hunnit in i värmen innan vi sprang på varann, för ute var det bistert på morgonen. Om jag fattade henne rätt har hon haft sitt nuvarande jobb i femton år, så det är ett tag sedan vi arbetade tillsammans. Numera tillbringar hon dagarna på kära Kährs, och jag nätterna, så där ses vi aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar